© All rights reserved MODY

התאמה ובחירת פרקט

אם יש משהו נפלא שלקחנו מתרבות העיצוב שמתאימה למדינות אחרות, קרות ולחות יותר, זהו פרקט. נכון, בארץ ים תיכונית זה קצת מוזר לראות עיצבו שנראה מתאים למזג אוויר אחר, אבל הוא הצליח להסתגל מצוין לישראל. אם לא מטפלים בו נכון, הפרקט אינו מתאים במיוחד לארץ חמה, אבל הודות לחברות מצוינות שהצליחו להתאים מוצרי פרקט מעולים לישראל ולכל תקציב, אפשר להניח את המוצר הזה בכל מקום, בכל עובי, בכל חדר ובכל בית, וליהנות מחיפויי העץ הנפלאים האלה שנותנים לכל בית מראה אחר לגמרי. במקרה זה, מומלץ לא לשכוח שכאן היצרן הוא הקובע את הטיב ואיכות הפרקט ולכן אסור להתפשר עליו למרות שאפשר למצוא לכל אחד את מה שמתאים לו.

אילו פרקטים אפשר למצוא?

הפרקטים מתחלקים היום לסוגים רבים הודות לטכנולוגיה שמתפתחת ומצליחה לעבד וללטש פרקט בכל מיני צורות ובכל מיני מרקמים. אבל בעיקרון, אנחנו מדברים על פרקט מעץ טבעי ופרקט למינציה שהוא סינתטי. מה שקובע הוא עובי הפרקט ושיטות העיבוד שלו, כאשר לכל אחד מהם יש איכויות ושיטות תחזוקה משלהם, וחשוב מאוד לדעת שזה לא קובע את המראה.

יש פרקט עץ טבעי שנראה פחות טוב ויפה מפרקט למינציה מושקע, ולהפך. תתפלאו לגלות שהכללים של החיפוי הזה שונים לכל מטרה ומה שמתאים לצורך אחד לא יתאים לשני. כמו כן, מי שאינו מוכן לתחזק פרקט בצורה נאותה גם כאשר זה סינתטי, כנראה שלא יצליח ליהנות ממנו כראוי לשנים רבות. את החומר הזה יש לאהוב ולרצות לשמור עליו, וזהו הכלל הראשון שקשור אליו, כאשר מדובר בבחירת פרקט והתאמתו לצרכים שלכם.

למה טוב פרקט?

פרקט מצוי לריצוף ולחיפוי הרצפה בכל חדר, במיוחד בחדרי שינה, סלון, חדרי ילדים, חדרי עבודה ואפילו מטבח וחדר אמבטיה. בחדרים הרטובים יש כמובן לבחור בפרקט שיתאים לרגישות הרבה שיש לכל חיפוי שצריך לעמוד בלחות ובחום קיצוניים, ולכן בוחרים בפרקט שיש לצפות ולשמור עליו מכל טיפת מים ומהחום שמאפיינים את החדרים האלה. אפשר גם פרקט מעץ טבעי, כל עוד הוא מצופה בשכבות מגן וגם טורחים לייבש אותו כל הזמן כדי שלא תשפיע עליו הרטיבות לאורך זמן.

לפרקט יש תפקיד כמוטיב מרכזי בעיצוב פנים ולכן יש לבחור אותו בהתאמה לשאר הפריטים שמניחים בו.

פרקט נפלא לחדרים

אפשר לחפות בו כל חדר אחר בבית בגלל איכויות נוספות שיש לו והיתרון הגדול של רצפה רכה וחמימה יותר. פרקט מצוין כדי לרכך את הנפילות של הילדים שמתרוצצים בבית, ולכן הוא נפלא לחדר ילדים. גם שם רצוי לבחור בפרקט נוח לתחזוקה כדי למנוע נזק מתמשך בגלל התאונות הרגילות של אוכל וחומרים שונים שנשפכים עליו, מטבע הדברים. בחדרי שינה וסלון הוא מרכך את הצעידה ומחייב לבחור בסוגים שעומדים גם בהנחת רהיטים כבדים. שם צריך לצפות את הרגליים ולהימנע מחפצים חדים שיניחו עליו או אפילו צעידה בעקבים חדים.

בחירת פרקט לפי ליטוש ועיבוד

היום אנחנו יכולים לקבל פרקטים מכל עץ כלשהו בכל צבע ובכל מרקם, קלאסי או מודרני, אלגנטי או צעיר ולא צפוי. כך שאפשר לשלב אותו בכל עיצוב פנים. נוסף על כך, לפרקט יש תפקיד כמוטיב מרכזי בעיצוב פנים ולכן יש לבחור אותו בהתאמה לשאר הפריטים והרהיטים שמניחים בו. המראה של פרקט כמסגרת לכל העיצוב מאוד דומיננטי, והוא קובע את ההתרשמות ואופי החוויה של מי שגר בחלל הזה. מי שחי בבית כזה גם מתאים את כל סגנון חייו לכל מה שזה אומר, כמו שמירה על חוקי התנהלות על הפרקט הרגיש משום שגם כאשר בוחרים בפרקט עמיד מאוד לשריטות שעבר טיפול מיוחד, עדיין כדאי לשמור עליו כדי לא לגרום לנזק בלתי הפיך.

קטגוריות

שיתוף:

Top