© All rights reserved MODY

המדריך המלא לבחירת פרקט לבית

רצפת הפרקט היא ללא ספק הפייבוריטית המנצחת עבור ישראלים רבים ולא בכדי. היא מתכתבת עם מגמת החזרה לטבע והעיצוב הטבעי, מעניקה מראה חמים וביתי וכצ'ופר, מהווה פתרון פרקטי וקל לתחזוקה. מפרקט רב שכבתי ועד לפרקט עמיד במים, אילו סוגי פרקטים קיימים וכיצד נדע לבחור את האחד עבורנו?

הפרקט נמצא איתנו כבר לא מעט זמן ועדיין, שמו הולך לפניו. מה סוד קסמו? הוא איכותי, נעים וייחודי, בעל מראה נקי וטבעי המשדרג כל חלל ביתי ללא היכר. החלטתם להתקין פרקט וכעת אתם מתלבטים בין סוגי הפרקטים? הכנו עבורכם מדריך לבחירת סוגי פרקטים – אילו סוגים קיימים, מהם ההבדלים ביניהם וכיצד נוכל להנות מהם לאורך זמן? כל מה שצריך לדעת על המשטח הכי אלגנטי שיש מחכה לכם ממש כאן.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים? 

אם בחרתם להתחדש ולשדרג את חדרי הבית בפרקט, עוד בטרם הרכישה, חשוב לתת תשומת לב למספר פרמטרים כמו מידת ואופי החלל אותו אתם עומדים לחפות, הכוונה היא לא רק לגודל, אלא האם הוא מעוגל, בעל פינות וכד'. סגנון העיצוב המתאים לכם ותואם את הקו העיצובי בבית: כפרי, מודרני וכד', אופי החלל וצורכו – אלמנטים המשפיעים על סוג הפרקט ומידת העמידות שלו וכמובן התקציב העומד לרשותכם ומנחה אתכם בבחירת העיצוב המתאים ובאיכות החומר.

פרקט שכבתי / מהונדס

סוג זה מתחלק לשניים: פרקט רב שכבתי ופרקט תלת שכבתי. כל שכבות הפרקט עשויות עץ טבעי ואינן מעורבבות עם חומרים סינתטיים מלבד דבק.
פרקט רב שכבתי, הוא פרקט העשוי בשתי שכבות: שכבת בסיס עבה (8-12 מ"מ), העשויה מריבוי שכבות דקות של עץ BIRCH (ליבנה) – נכון להיום הסנדוויץ' היציב ביותר מבחינת שינויי אקלים, והעמיד ביותר מבחינת רטיבות שקיים בתחום. על גבי הסנדוויץ' מודבקת שכבת מדרך עבה יחסית (3-4 מ"מ ואף יותר ע"פ הצורך). שכבת המדרך יכולה להיות כמעט מכל עץ כמו אלון, אגוז, טיק וכו'.
פרקט תלת שכבתי כשמו כן הוא, עשוי משלוש שכבות. שתי שכבות בסיס ושכבת מדרך עליונה. שני הסוגים נותנים פתרון מצוין לבעיית היציבות שקשורה לעץ המלא, במיוחד בפורמט של לוחות רחבים במיוחד (כמו 22-25-30 ס"מ) ואף יותר מכך. 

הדור הראשון של הפרקטים – פרקט מעץ מלא (גושני)

 פרקט עץ מלא משתייך לדור הראשון של הפרקטים. מדובר בפרקט עם עיבוד מינימלי, העשוי משכבה אחת עבה מסוג אחד של עץ, לרוב מעץ אלון. היותו מוצר טבעי הופכת אותו לבסיסי במונחי טכנולוגיה ובעייתי להתקנה בהיעדר תהליכי ייבוש ועיבוד מקצועיים במיוחד במידות גדולות (רוחב 18 ס"מ ומעלה). בשל המורכבות וחוסר היציבות המאפיינת את העץ המלא, אופציה זו פחות ופחות שכיחה. יתר על כן שימוש בתהליכי עיבוד מתוחכמים ומתקדמים מביאים לתוצאה שפרקט שכבתי נראה יותר טבעי ואותנטי מעץ מלא.

האלטרנטיבה הסינתטית – פרקט למינציה

פרקט למינציה הוא פרקט שבסיסו מיוצר מעץ גרוס עד כדי אבקה שמעורבב עם כמות גדולה של דבקים חזקים (HDF). שכבתו העליונה עשויה מלמין קשיח, כאשר על שכבה זו מודבקת שכבה נוספת מנייר עם הדפס המדמה מראה עץ. היותו סינטטי, הופכת אותו לנגיש מבחינת תמחור ולאלטרנטיבה פופולרית לקהל הרחב. חסרון גדול – לא עמיד בפני רטיבות / מים.

הדור החדש של הפרקטים – פרקטים 100% עמידים במים

אם בעבר השימוש בפרקט היה שמור לחדרים בהם אין חשש ללחות ורטיבות, הרי שכיום ניתן למצוא פרקטים עמידים במים, אשר מאפשרים התקנה גם בסביבה רטובה כדוגמת המטבח והאמבטיה.

אילו סוגי פרקטים עמידים במים קיימים?

ריצוף PVC דמוי פרקט עמיד במים – ריצוף דמוי פרקט בצורת גליל עם הדפס אשר מודבק לרצפה

פרקט LVT עמיד במים – LUXURY VINYL TILE – פרקט פולימרי עמיד במים, דומה לריצוף PVC , אך בשונה ממנו פרוס בצורת לוחות המשלבים מנגנון נעילה ומנגנון הדבקה. אחת הבעיות המשמעותיות בריצוף זה, הינה עמידות לא מספקת אל מול שינויי טמפרטורה וכן בעיות בחיבורים בשטחים רחבים.

פרקט SPC עמיד במים – STONE PLASTIC COMPOSITE – הדור החדש והמעודכן של הפרקטים העמידים למים. פרקט חדשני ועמיד, בעל בסיס חזק ויציב במיוחד, לצד מנגנון נעילה איכותי המונע התעוותות. בשל תכונותיו המרשימות, פרקט SPC הוא מוצר חיוני לחללים מסחריים: הוא חזק במיוחד, עמיד באופן מוחלט כנגד מים , ניתן להתקנה על כל משטח ואינו סופג כתמים. בנוסף הוא מצטיין בנראות מדהימה, דמוית עץ טבעי ובעלויות התקנה מופחתות.

מוצרי ניקיון ייעודיים ומניעת שריטות – כך תשמרו על חיי הפרקט שלכם לאורך זמן

כדי שנוכל להנות מרצפת הפרקט שלנו, מומלץ לנקוט בכמה צעדים פשוטים. כלל המפתח שלנו? קל להגן על הפרקט ולמנוע פגיעות, אך ברגע שהן נוצרות, הן עלולות להיות כרוכות בטיפול יקר ומסובך.

התקנה והנחה

התקינו את הפרקט סמוך ככל הניתן למעבר לבית ובתום העבודות. כסו אותו בספוג ועל הספוג הניחו לוחות פורמייקה או פלטות גבס למניעת כתמים, שריטות, מעיכות ופגיעות אחרות. בכדי למנוע שריטות בפרקט על-ידי רהיטים שונים חובה להדביק או להבריג לרגלי הרהיט מחליקים מטפלון.

ניקיון

ניקיון ייעודי של הפרקט הוא אחד הגורמים המשמעותיים המסייעים לו בשמירה על מראהו. את כל סוגי הפרקט מנקים עם סמרטוט לח מסוג מיקרופייבר, כאשר לכל פרקט בגמר לכה או שמן קיים חומר ניקוי ייעודי. למשל, פרקט בגמר שמן יש לנקות בחומר ניקוי המכיל חומרים טבעיים ושמנוניים הנספגים בעץ וכך עוזרים בשמירה עליו, כך שבעת הניקוי אנו מנקים ומתחזקים את הפרקט בעת ובעונה אחת. תחזוקת הפרקט – בדומה לניקוי, לכל גימור ישנו חומר ייעודי אשר מתאים לו. כך למשל, לפרקט בגימור לכה נעשה שימוש בחומר מרענן ומחזק את הלכה הקיימת ואף מסייע בטשטוש שריטות שטחיות באם הן קיימות.

יש לכם שאלות נוספות? זקוקים לייעוץ בבחירת סוגי הפרקטים? צוות המומחים שלנו ישמח לסייע לכם בכל שאלה!

קטגוריות

שיתוף:

Top